Ez a népszerű sportág nem új a Vasas történetében, hiszen 1951-től húsz éven át szakosztályként működött. Ráadásul sikeresen, hiszen összesen huszonhét magyar bajnoki címet szereztek versenyzőink, ebből hetet olimpiai hajóosztályban, finn dingiben. A Vasas versenyzője volt Fináczy György, aki öt magyar bajnoki címet szerzett, kétszeres olimpikon volt ez idő alatt és a mai napig a magyar vitorlássport egyik legeredményesebb versenyzőjeként tartják számon.
Télen egy, a vitorlázásban jártas egység kereste meg a Vasas ügyvezetését, hogy szeretnék újraindítani a vitorlás szakágat és a jövőben piros-kék színekben kívánják indítani a felújított Daruvár névre keresztelt 60-as Seefahrtkreuzer hajót. Az egyesület elnöksége nyitott volt a megkeresésre, így hozta meg azt a döntést, amely szerint szívesen bővíti a Vasas sportpalettáját napjainkban nagy népszerűségnek örvendő sportágakkal, amelyek sikerességükkel tovább öregbíthetik a Vasas hírnevét.
A Daruvár volt Magyarországon az első – és egyben az utolsó, így egyetlen – szabad tervezésű kategóriába tartozó 60-as Seefahrtkreuzer. Ezt a német hajótípust elsősorban tengeri vitorlázásra szánták, így a tervezésnél mindenekelőtt a stabilitást tartották szem előtt, a hajó kiváló tulajdonságai elsősorban az erős szelekben érvényesülnek.
A Daruvár súlya mintegy 9 tonna, hosszúsága 14,15 méter, merülése 1,9 méter. A hajót Benacsek Jenő, a Balatonfüredi Hajógyár főmérnöke (később igazgatója) tervezte 1937-ben, egy évig épült, és már vízrebocsátásának évében, 1938-ban elindult a Kékszalagon. A korabeli sajtó ugyan esélyesként tartotta nyilván, de nem került be az első hat közé. Az 1940-es Kékszalagon 47 induló közül az 5. helyen végzett, az 1942-es versenyen azonban csak a 11. helyen futott be (annak ellenére, hogy Fonyódnál már 17 kilométeres előnye volt, de a szél szinte teljesen leállt, amit kifejezetten nem szeret ez a hajó).
A háború után a Daruvárt is államosították, hosszú évekig a Nemzetköziség nevet viselte. Versenyeken akkor indult újra - több helyezést is elérve - amikor az Országos Tervhivatal sportkörének vitorlás szakosztályához került. A hajót ekkor a Balatonfüredi Hajógyárban részlegesen felújították. A Daruvárt évtizedekig ugyanaz a legénység vitte, a kilencvenes évek elején ők vásárolták meg az akkor már a Pénzügyminisztériumhoz került hajót (a tárcánál ugyanis megszűnt a vitorlásszakosztály), és ekkor kapta vissza eredeti nevét is. 1995-ben a Daruvárt szinte teljesen felújíttatták, a munkákat a Picula Bt. (Pálinkás Csaba) végezte el. A mostani, 2009–2010-es komplett felújítás is Pálinkás Csaba nevéhez fűződik.
A felújított Daruvár első nagyobb megmérettetésére most hétvégén kerül sor, a július 2-án kezdődő Kékszalag vitorlásversenyen.